Tuesday, September 25, 2012

Spending Quality Time with Mak!

Ok..sekarang dah pukul 5.30 (tempat kejadian), time for dinner! Hari ni abg Arif belanja dinner di NR Cafe.Cafe ni senang je nak cari..just ikut susur jalan nak pergi ke Lapangan Terbang Sultan Mahmud, Terengganu..!st pergi makan kat cafe ni masa berbuka puasa dengan coursemate waktu Dip dulu..Haha..menggamit kenangan u..

Ok..nak cite cikit psl airport ni..*tiba2 je..ok adik2 dengar ye cikgu nak kasi ilmu cikit..heee* View belakang airport tu ada pantai yang sangat cantik..





Kompleks Lapangan Terbang Kuala Terengganu adalah terletak di daerah Kuala Terengganu dan merupakan pintu masuk utama melalui udara ke negeri Terengganu.








Dari kompleks ini anda boleh terus ke pusat bandar Kuala Terengganu yang jaraknya lebih kurang 20km dan memakan masa 20 minit dengan kereta teksi.










Rekabentuk kompleks ini telah diubahsuai dengan reka bentuk rumah Terengganu tradisional. Meh sini nak tunjuk gambar sikit..






Lupa pulak,tadi ada sebut pantai kan? Haa..Nama pantai tu Pantai Teluk Ketapang.. Belakang tu kita boleh tengok kapal terbang mendarat dan terbang secara life tapi dengan syarat tutup telinga ketat ketat okkey..Nanti ada mslh pndengaran pulak..

Setiap kali hujung minggu confirm akan penuh dengan makhluk2 Allah..yelah..weekend je utk kita spend masa dgn family kan? Same goes to me..:)

Ok sambung cite dinner td pulak. waktu kita org order mkanan, mak pun dengan selambanya request sambal lada, telur itik, dan ulam raja..Aduyai mak..tu dah jd mknan lunch la pulak. Waitres tu kik kik kik duk gelak..


Dengan penuh sopan budi bahasanya dia ckp " Maah mokcik, semua mokcik pesang tu tak dok..Hok ada dalam menu list ni je..Masakan panah..nasi putih ada tapi lauk lain la..Dakpe2..kita amik order air dulu, mkana mokcik pikir dulu.." Lalu bdk tu pun amik la order dan terus berlalu..

Sampai je air, kitaorg pun decide mkn nasi putih tp lauk lain2..Siakap tiga rasa, baby kailan ikan masin, telur dadar dua org mkn, kerabu mangga, sup tulang dan sup ayam..

Menu air pulak air barli dan air buah2an..

Sambil menunggu hidangan sampai, snap pict la duluuuu...ngee~~


Haish mak ni...spoil betul la..tutup mata pulak..nasib baik comel! 

*Lupa mak memang tak suka bergambar..tapi sy suka sgt sakat mak! Misshhhh Loveee U!

Gambar mkanan takdek sbb dah ngap semua..hehe..

~ HomeSuweetHome ~

No comments:

Post a Comment